Mikroshortsikelejä odotellessa tiedeuutinen.

Tuore Tiede-lehti (4/2006, sivu 6) kertoo seuraava:

Mitä machompi bisnesmies, sitä huonompia kauppoja hän saattaa tehdä, jos hän on juuri ennen niitä ihaillut vaikkapa mainoskuvasta vähäpukeista kaunotarta. Tähän viittaavat belgialaistutkijoiden havainnot (…).

Leuvenin yliopiston taloustieteilijät Bram Van den Bergh ja Siegfried Dewitte peluuttivat miehillä peliä, jossa nämä jakoivat keskenään tietyn rahasumman. Ne, joiden veren testosteronipitoisuus oli suurin, yrittivät tarmokkaimmin saada leijonanosan.

Tilanne muuttui, kun miehet saivat ennen peliä katsella bikinimallien kuvia tai hypistellä rintaliivejä. Sen jälkeen testosteroniuroot olivat muita halukkaampia huolimaan huononkin diilin. Samaa vaikutusta ei ollut maisemakuvilla, ikäneitojen potreteilla tai t-paidoilla, joita käytettiin vertailukohteina.

(…)

Mitä tästä opimme?

Emme mitään, emme yhtään mitään.

Mainokset